onsdag 30 januari 2008

vinter!

Kritvitt snölandskap ute! Mer snö än jag sett på länge har kommit här i natt. Jo, det hör väl årstiden till även om jag föredrar barmark. Kul för barnen, så klart. Åka pulka! =) Kul, va länge sedan för att inte tala om sist jag stod på ett par skidor. Det var utfärdsåkning från hundfjället då, någon gång på 90 talet! Hm. Tiden gårså fort.. På Malta just i dag, är det 15  grader varmt i luften och 16 grader i Medelhavet kring Malta =) Har lovat A minst ett dopp i medelhavet även om det inte är supervarmt ;) Ingen av oss har varit badkrukor någonsinn så, det ska inte bli nå problem i år heller hoppas jag! Känns lagom och är ju Garanterat Snöfritt där iallafall!


Vi har en griffeltavla på köksväggen, med "pokersträck" ett streck suddas för varje dag, tills vi åker. Vi närmar oss sportlovet... Längtar! I dag ska vi hämta ut hennes nya pass =)


Lillan har fortfarnade ONT i magen och är hemma från skolan även i dag.


Jag har fortfarande ont tråkigt nog, är fortfarande stel men lite mindre stel iallafall.


Hur mår du då? 


K R A M/  N

4 kommentarer:

  1. lillgumman...
    får jag fråga vad du skall arbetsträna med???jag behöver tips*S*kan ju inte fortsätta som kock å vet ju inte vad jag kan tänka mig......
    låter så skönt med malta resan,kan jag hoppa ner i en liten väska tror du;)
    kramisar från islandet umeå

    SvaraRadera
  2. Idag har vi oxå massor av snö här. Inge kul alls, men jag tycker synd om er som inte är riktigt bra. Krya på er kram SIS

    SvaraRadera
  3. Och vädret blir man ju inte piggare av :-( regnigt gråväder. Bestämt mig för en prommis iallafall. Krya på er,kram

    SvaraRadera
  4. KRYA-PÅ-DIG-KRAMAR...............
    ÄR LILL-TJEJEN OXÅ DÅLIG?...................
    OCH FÅR JAG KOMMA MED TILL MALTA, - VÄRME, JA..........
    / SIR F

    SvaraRadera