tisdag 29 januari 2008

Sådan Otur!

I går när det var läggdax för lilldonnan så råkade hon kliva rakt på en en trasig porslinslampa som katten hade haft ner. Skärvan, som stod rakt upp gick in i trampdynan på lillan.. Bloden rann å hon grina.. Gjorde riktigt ont hörde jag på henne! ojoj. Fick in henne på Toa, så jag kunde göra rent & se om det var djupt. Det var ett sår som var ca 3 cm långt och det tog tid att få stopp på blodflödet. Trodde att vi skulle få åka upp och limma eller sy igen såret, men tillslut så slutade de komma så mycke blod. Satte på ett stort plåster av det jag hade hemma (Kirurgtaipe & en vikt pappersnäsduk) Sedan, med höjd under foten kunde vi lägga oss igen. Det var riktigt ledsamt en ganska lång stund till.


En olycka kommer sällan ensam, sägs det och så är det ju måste jag hålla med om. Mycke nu,, Magknip å en fot som svider och gör ont att gå på, för lillan.


Å själv har jag kvar Huvudvärken, varje dag sedan förra söndagen, stel nacke å stela axlar tillkom i lördags. Det har inte blivit lindrigare...  Inge roligt alls.. Min arbetsträning börjar jag alltså inte på denna dag. Nej först måste vi må bra båda 2 om det här ska fungera.


Trist när jag var inställt på att börja komma igen, idag. Tur att jag ska vara hos min vän och arbeta, så jag har nog chansen att ändra tider och ändå göra mina 10 timmar den här veckan.


 


over and out.. Ninis

7 kommentarer:

  1. Det är ett dilemma i vårat samhlle, inte konstigt att man blir utbränd när man slits mellan dessa ansvarsområde då o då/Krya på er Bless

    SvaraRadera
  2. hoppas nu bara att fossingen läker bra, ha det så bra du kan , kramis

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte din nacke m.m. hm! Om du kan så gå iväg o få massage regelbundet, vissa sjukgymnaster använder det i sin behandlig! Trista råfd kanske, men aj vad du har ont! Hoppas såret läker så småningom på dottern din Här får du kramar o lite kaffe som tröst!

    SvaraRadera
  4. En sådan däer lite apparat som du sätter fast i nacken som stimulerar musklerna kan du få låna hos många läkare! Fråga? Inte undra på att du har ont i huvudet om nacken spränger dagligen. KRAM!

    SvaraRadera
  5. hoppas du får en bra trots huvud, å skadad fot.. kramizar på er

    SvaraRadera
  6. vilket otur. Det som gör så ont när man får något i foten. Minsta lilla flisa är nästan outhärdligt:-(...Hoppas et blir bättre snart både med fot och huvud/nacke. Kramis

    SvaraRadera
  7. Rös i hela kroppen,hoppas hon mår bättre idag,får ge henne en kram ifrån mig. Tråkigt att du fortfarande har ont och är stel,ger dig krammar med. Ha det så bra,krammar till er båda

    SvaraRadera