måndag 28 december 2009

morgonhumör..?

halv 2...vaknar jag. somnade efter 03:00 igen. ogillar det. Vart är konservöppnaren?
leta alla lådor diskmaskin och andra tänkbara ställen, tillslut hittade jag den så missarna kunde få sin älskade burkmat. Under tiden han kaffet bli klart och diskmaskien iplockad.. och igång satt.
Såg i letandet av öppnaren att här är väldigt rörigt. skåp å lådor och en massa saker som inte är där den ska vara. Inte bara i köket, det ser lika ut i alla rum. Saknar ett sovrum,har stort vardagsrum så där ryms min säng och varadagsrums möblerna. Framför öppna spisen står bordet och runt om står den nyinköpta snygga soffan. Dubbla divaner.. Jag blev kär i soffan redan då jag satte mig i den första gången på affären. Den Här Vill Jag ha, tänkte jag, och funderarde på hur jag skulle få råd.. efter det tänkte jag på den många gånger och nu står den i mitt vardagsrum, min nya älskling. :)

Jag är eg. ingen matrialist. ser ni det så kan ni vända på de för å andra sidan, vill vi alla ha det vi tycker om och trivs med, och det är just därför jag bor i hus och har investerat i en kanonskön soffa.

Vilket dåligt humör jag hade i morse. Ingen mjölk till mitt kaffe hemma heller. Ska ta itu med en del funderingar här, ringa mäklaren och banken. Så dom som kan sin sak får hjälpa mig fatta beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar