måndag 5 december 2011

Så Häftigt!

Det är ballt att ha en blogg (kopierad o sparad på samma ställe) från 2007! my god i'm old in this buissnes.. :) Nej men det som är häftigt är att jag just läst igenom en hel del inlägg från förr om åren och trots att jag mått dåligt varit heltidssjukskriven i flera år, så har jag skrivit om vad jag vill göra och nu kommer det häftiga! Jag Har Genomfört Mina Önskningar.

Ekonomiskt är det bättre, har inte bara en sjuklön längre som då utan Studiebidrag+(lån) och en LÖN. Jag har fått fast jobb på affärn där jag jobbar, i delikatessen. Förvisso inte så många timmar i veckan, men de är MINA fasta timmar. Den lönen är så klart suverän som komplement till CSN.

Jag läste också från tidigare års blogg att jag planerade för studier, utan att veta hur exakt, men vad hände? 100% studier för att läsa in en bred gymnasiekompetens under 2 år.. FIXAT ;) Funderingar över det behövs inte mer för det är avklarat och jag har äntligen tagit en typ av student, som man gör efter gymnasiumet vars motsvarighet är en 3årig samhällsvetenskaplig utbildning. Jag kan lova att den var allmänbildande och bred. Mycket bra gjort av mig! I think. Jag är Stolt över mig själv.

Inte nog med denna utbildning, jag sökte mig vidare till högskolor och universitet och jag skrev högskoleprovet för att få extra stor chans att komma in på högre utbildning. Vet ni vad?! Jag lyckades!! Jag läser på universitet nu och snart har jag klarat av en termin. Jag måste säga det igen, jäklar va stolt jag är över mina prestationer, va... Lilla Jag?? jodå, skam den som ger sig och inte tror på sig själv! Det har jag ändå gjort i mina tidigare inlägg när jag pendlade mellan förtvivlan uppgivenhet och orkeslöshet. Tänk! det är som bortblåst! Nu jobbar jag deltid och pluggar heltid. Runt en 150% aktivitet, det är ju Jävligt bra presterat av mig tycker jag. (Egoboostar)

För vem kunde tro, inte ens jag, att jag skulle komma så här långt, i tron på mig själv. I DID IT!

Jag gjorde som jag skrev när jag var så arg på mig själv så jag nästan kokade över i flera inlägg för nått år sedan, jag skrev att jag skulle vända ilskan till nått bra för mig själv börja ta tag i livet och göra bra saker för mig. Mycket mer tydligt skrev jag, men men.. Grejen är den att den här bloggen och "pratet med sig själv" som man har här inne, är riktigt bra. Det förtydligar och sätter print på vad jag önskat och nu 4 år senare sitter jag med facit i hand och VET att det jag "sa" i min blogg till mig själv, det skulle tamefan fixas. Sagt och gjort, I'm on my way, och jag har kommit längre än jag hade vågat hoppas på. DET glädjer mig!

Bara fortsätta i samma spår och aldrig glömma vem jag var och hur jag mådde, så kommer jag klara av detta projekt galant. Jag pluggar Folkhälsa, samhälle och projektledning, det är ett 180poängs program, och jag har snart som sagt, gjort en termin. =)

denna bild är mina fotspår. I sanden, på playa ingles GC 2011 feb-mars.

Och snart väntar en ny resa... :) Till Gambia om 10 dagar. 8 dagars med min älskade dotter som nu är 14 år. Vi kommer hem dagen före julafton och kommer att fira ensamma hemma denna jul vi är säkert trötta efter 9,5 timmars flygresa plus all tid som går åt på flygplatsen. Vi kommer tillbaka till Gran Canaria 2 ggr under denna resa men sammanlagt bara för mellanlandning om 1,30 tim. :)

Så, vad hade jag skrivit tidigare om den drömmen? mitt livs passion. Att resa utomlands, gärna till så många länder som möjligt. Jag vill se världen, och jag vill gärna visa den för min dotter :)

Jag hade skrivit att jag längtade till hav och palmer, i flera inlägg men att ekonomin hindrade mig från att resa, att det skulle se bättre ut efter nyår 2007 och då skulle jag börja spara.

SAGT & GJORT! Februari 2008 fyllde min dotter 11 år och hon fick en resa i present tillsammans med mig, 3 dagar på Malta och En simtur med Delfiner <3 Kan man få en bättre 11 års present tro? Det tror jag inte.. :) I did it again, helt fenomenal på att hålla mina löften till mig själv, kan bero på att jag avskyr lögner och så alltid har gjort det... Kanske? vem vet. Alla mina resor jag gjort sedan dess har jag genomfört ensam med min dotter.

så så här har det sett ut sedan dess:

MALTA februari 2008

MALLORCA oktober 2008

EGYPTEN november 2009

GRAN CANARIA februari/mars 2011

GAMBIA december 2011

Kolla, jag håller på att visa min dotter världen och jag kan inte tänka mig något jag hellre vill ge henne än dessa upplevelser. Det blir inte mycket julklappar denna julafton. Julklappen är resan till västafrika och just nu längtar jag som en tok!

Vi är redo for take off. Pengar växlade och sprutor tagna, malaria medicin finns i skåpet.

Nu kan det gärna bli den 15 december på en gång!

Så, nu har jag uppdaterat och stämt av med tidigare blogginlägg och jag kan till min glädje konstatera att det går framåt för mig, jag är i en utvecklingsfas i livet and I love it!

Jag ska hålla entusiasmen uppe. Det lovar jag mig själv här och nu.


Ha en mysig andra advent, den har just blivit Måndag och klockan ringer 8:00

Godnatt

från mig.

Ninis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar