tisdag 3 februari 2009

Tis. morgonfunderingar...

Jag tror jag hade sovit ganska gott om inte lillmisse sprungit fram och tillbaka och kurrat. Så har jag märkt att kroppen knakar en hel del när jag ligger där och vrider på mig, samt att armen verkligen värker om nätterna..


Vet inte vad som händer i kroppen om natten.. Det är nog ändå sådant som påverkar hur min sömn är, på ett ungefär.


Inga provsvar ännu och ingen remiss. Vem vet hur lång tid det kan ta. Det känns som det drar i hop sig inför arbets start. Den blir visserligen mjuk, starten. Ovissheten är ändå ganska oroväckande.


Vart finns min plats nu? En hel kommuns skolor att välja på och inget besked ännu.. Väntar på att chefen ska ringa med erbjudande om plats. Väl tillbaka, får man då behålla jobbet är kommande fråga.. Senast igår varslade kommunen där jag arbetar en skolvärdinna. Dom skär ner på resurser men behovet är knappast mindre...


Pengar pengar. Så mkt. som handlar om pengar.


Vad händer om jag blir varslad? Ja, starta eget alt. plugga.. Jag tänker en hel del.


Visserligen har jag varit anställd sedan 1998. Hoppas ju då om det varslas, att någon annan med kortare anställning får gå före mig.


Vad är det för system om gäller? lång anställning, utbildning, vilka går först?


ninis morgonfunderingar...


<script src="<A href='http://bloggvarde.se/js/value.js?id=ODcwMDE%3D&d=2"></script><noscript><noscript><a'>http://bloggvarde.se/js/value.js?id=ODcwMDE%3D&d=2"></script><noscript><noscript><a href="http://bloggvarde.se">Denna blogg &auml;r v&auml;rd 45 117 kr</a></noscript>

7 kommentarer:

  1. Kikar in och hälsar på lite. Hoppas din tisdag blir bra. Själv har jag piggnat till nu efter dusch och kaffe. Ha det gott Kramizz Tollan

    SvaraRadera
  2. Efter-regn kommer sol3 februari 2009 kl. 10:38

    fniss, ibland händer det knäppsaker på bloggeriet! signe är också halv perser, halv skogis, därför blir hon väl liksom skogstokig ibland! Oroa dig inte för mycket ang. jobbet! då blir du sjuk igen, men förstår det är ångestladdat, var du skolvärdinna innan sjukperioden då? Önskar jag kunde få en pyttetjänst jag med nånstans, börjar känna mig värdelösare alltmer.. kram klarakajsa

    SvaraRadera
  3. Förstår såväl oron inför jobbet. Det är tuffa tider för många nu. Men jag håller med Klara, ingen ide att oroa sej sjuk. Det blir som det blir ändå.
    Nu vill jag ha ett foto på din kissekatt oxå,fnizz. Har haft en vit perser en gång i tiden. Hörs

    SvaraRadera
  4. Framtiden är oviss, vi vet ingenting. Själv är jag glad att jag kan se på detta så som jag kan idag. Jag oroas inte, lever här och nu.
    Gör vad jag kan och slappnar sedan av. Ha en underbar dag, kram!

    SvaraRadera
  5. Jag förstår din oro...det är jobbigt att tänka på framtiden och detta med pengar är himla jobbigt..det måste man ha för att överleva och det tar så mycket energi. Ja just nu är det tuffa tider och jag funderar själv vad som ska hända med mig. Hoppas du får provsvaren snart och allt går bra. Här kommer enrgi och styrka till dig och hoppas du får sova inatt. Kram

    SvaraRadera
  6. Att börja bli gammal, kanske inte så härligt, man vill vara ung! Men, då behövs inte oron för att mista jobb, ingen lön osv, man kan ta det lugnt. Sinnet är ff 29 år och kroppen, ja den får man smiska ibland, så det blir fart på kröppastöllen... värmedyna inköpt, kika hos mig. Styrkekramar Gäddis!

    SvaraRadera