onsdag 4 februari 2009

Jag ber sällan...


Men innan jag somnar ikväll gör jag det..


Jag vill be om styrka för min syster som känner hopplöshet i detta läge.


Ge henne kraft och ork att vara så stark som hon behöver.


För hennes barn ber jag om detsamma och det bästa för dom.


Jag ber för min andra syster också,


önskar att M får sin op. snart så hon slipper ha ont mera..


och för hennes barn,


önskar dom det bästa i sina olika situationer.


För min äldsta syster L och hennes barn, och barnbarn -


Låt dom också få må bra.


För min 11.a Önskar jag att hon gör rätt val här i livet, så hon inte råkar illa ut på nå villkors vis..


Att vi får vara friska och starka och må bra!


Det sistnämnda gäller för ALLA som jag vet vilka dom är.


AMEN!


 


 


 


 


När jag och mina systrar var små, så lärde mor oss den här....



Varje kväll i sängen som riktigt liten, innan jag somnade så bad  mamma bönen med mig, (antar att det var samma för mina stora systrar då  dom var små)


Jag minns att jag tänkte i min fantasi, att tänk om inte "Gud" älskar mej då??


Men idag förstår jag gammel-svenskan, och att det handlar om Tron.


Den finns, (även om jag inte kallar han jesus eller gud), så nog pratar jag med folk på andra sidan allt.. Precis som min syster Åsa också gör.


Vi har vår lilla tro som vår mor har planterat i oss sedan barnsben..


I kväll är det henne jag pratar med..


Djupet är alltid där men sällan genom ord kommer de ut.


Finns dock i mina tankar..


Fridens!


NF


Ps. Även jag gjorde som mor, lärde min 11 ..Gud som haver.. Ds-

7 kommentarer:

  1. Jag som alltid har trott att sista raderna i versen gick så här. Lyclig den som lyckan får. Men så var det ju inte,. Ja man lär var dag. Ha det nu gott iaf. Sa Enkelt

    SvaraRadera
  2. Fortsätt att be och du kommer att bli hörd. Tänker oxå på Åsa, tror hon finner styrkan. Önskar er allt gott. Kram som räcker hela dagen!

    SvaraRadera
  3. så konstigt, jag är uppväxt med detsamma! Jag "ber" också för din sis som har det svårt. Tänker mycket på er, fastän jag inte känner er, men min mamma var uppifrån era krokar. Kram Gäddis

    SvaraRadera
  4. även om man inte tror på Herren alla gånger... Och visst ska man be... Det inger en viss styrka. Jag tror nog att det är många här på bloggen som tänker och ber för Åsa just nu... Jag hoppas verkligen från mitt hjärta att det blir till det bättre för din syster och att hon inte gör något förhastat. Hon behövs ju så innerligt nu för de sina... Kram!!!

    SvaraRadera
  5. game over.............5 februari 2009 kl. 02:20

    Kan inte låta bli att leee =) Å jag som blev så skrämd för Jesus när jag var liten.... men det har ju gått över. Sen VET jag att mamma hjälper oss alla. Men jag kunde inte heller låta bli att le när du sa att du pratade med mamma nu, för jädrans va kallt det blev omkring mig en stund, å det var innan jag läste detta. NU vet jag vad det va. Jo tack, jag har pratat med alla barn ikväll å det känns bra. Vet vart de är, lider med Tim, men kanske e det så att det blir bättre för honom. Jag e ju knappast den som släpper taget. Jag ska lära känna det folket han bor hos, jag vet att han e ärlig mot mig så det är ingen ide att han kommer till några dumma personer. NIX. Pratade med styvmamman härom dagen, hon nekar till allt vad mitt ex har sagt, att hon flyttar om Tim kommer hem, jag sa ISKALLT å LUGNT till henne att jag litar på pappans ord fullt ut, så du får ta det med honom, sa jag. Adjö.
    Sen la vi på och jag hörde att hon höll på att börja gråta. Jag säger bara, med lugn kan du få ner vem du vill på knä. PUNKT. Har haft min egna lilla stund nu å VALT att inte må dåligt, jag har oxå hört Mia , du vet, å Kaj Pollak å hela faderullan, under alla år har massor fastnat som kommer i dessa stunder. Men däremot e jag en sån person som måste klura ut det själv, råd till mig funkar inte, har hört å vet alla sen hela livet. Bönen däremot, svär jag på att den hjälpte =) Hoppas du sover gott nu, själv dricker jag kaffe å e alldeles för pigg för att vara trött. Men jag har ju sovit en del sen alltihop uppdagade sig. Sen jag skällde ut sockärrimgen, sen har jag sovit massor. Kramisar, jag ber för er jag oxå. Kramisar SS

    SvaraRadera
  6. Ja den versen lärde mig min mormor när jag var liten :) Är uppvuxen med den, den är fin. Tänker på både dig och din syster och att det ska gå bra för er båda. Det finns alltid vägar,ibland hittar man bara fel väg men det kommer att ordna sig,det är jag övertygad om. Ha en fin torsdag, Här kommer ett massa styrka och energi. Kram kram

    SvaraRadera
  7. den är fin, lärde mig den som liten Tänker också på Åsa. hoppas du också får all den kraft du kan få och att du tar hand om dig,.,.tack för din peppning,.Önskar dig en fin helg,.kram

    SvaraRadera