måndag 15 juni 2009

Vart är sommaren?

Borde den inte vara här nu?


Sommarlov och allt som vi har både jag och mandis.


**


I dag är jag helt slut. Hade kul i går på grönan men det spöregnade precis hela dagen. Inte uppehåll en enda minut.


Jet line gick otroligt fort i blötväder, å vilda musen var lika vild som vanligt Katapulten bjöd på pirr i magen och vacker utsikt över huvudstaden. Radiobilarna är fortfarande hela efter alla krockar, och i blåtåget ser monstren ut som i en gammal skräckfilm från 30 talet.. Det är ljuden som skrämmer där inne =) I skrattkammaren (som tycks ha blivit mindre) tittade jag mig helst i spegeln som visar en lång å smal ninis ;)


Bläckfisken från 110 cm påminner om 50 talsbilarna på lisseberg, rätt skön karusell. Kvasten är mysig, som en liten bergbana fast man åker under räls, för kort flygtur tycker vi. I lustiga huset är det flygande mattan som bäst.


Extrem är en helt galen karusell där man känner sig totalt osäker på att överleva. Kastas hit och dit  och uppåner, åkte den också men gillar den, det gör jag inte. Kärlekstunneln är sig lik, genom den får man inte känna sig stressad för det går väldigt sakta i den vatten turen. Slänggungorna är mysiga, men håller den där lilla vajern för mig? jodå, dock ingen tjusning när spöregnet kom och piskade våra ansikten. 


Popexpressen x10.. =) Under tak, SKÖNT en mysig karusell som påminner lite om virvelvinden, ja den snurrar allafall ordentligt.


insane och tilt hoppade jag över.. Nej tack säger jag bara.


Förövrigt åktes alla karuseller med barnslig förtjusning om och om igen.


Fördelen med att vara på gröna Lund en regnig dag är att köerna inte är långa till någon åkattraktion ;)


Spenderade ett par hundra på choklad å godishjul,och div. Men ingen tur där.


Vi åkte vid halv 9 igår och kom hem runt 22:30


det känns i kropp och leder, så idag behövs en vilodag.



en sån cape fick man springa runt i i går :) 


 

5 kommentarer:

  1. Sist vi var på Lisseberg, vågade jag mig på ett par varv i pariserhjulet. Skotten bli som barn på nytt och åker precis allt... Vi har hoppat över svensk midsommar i år för vi har liksom tröttnat på regn, mygg & kallt vatten i Mälaren . Jag hoppas det blir sommarväder snart, så Ni får njuta ordentligt av sommarlovet. Kramsiar

    SvaraRadera
  2. Va kul...jag var på grönan och testa insane...den var inte så galen som man trodde...katapulten åker jag inte mer...men insane måste jag testa en gång till :) Extreme var som den var haha!! Ja ibland är det kul att få åka attraktioner....du hade nog mer tur med köerna än jag....ska åka till grönan en gång till. Önskar dig en glad och trevlig midsommar, kram kram

    SvaraRadera
  3. Längesedan jag tittade in här. Grönan ska jag till någon gång i sommar, det är tradition. Åker dock inget. Strosar, tar lotter och äter.
    Ha en skön sommar. Hörs

    SvaraRadera
  4. ...otippat fick vi sol idag. Önskar Dig en trevlig midsommar=)

    SvaraRadera
  5. hoppas jag Ni får, sist jag kikade på webkameran var det i alla fall uppehållsväder i Vås, men inte många båtar ute i Mälaren. London kramar

    SvaraRadera