lördag 27 mars 2010

3D

minns jag från förr. Nu har den kommit tillbaka i ny form. Västerås hade premiär för sin 3D bio i kväll och jag var där med min Amanda.


Vi fick en personlig presentation av filmen och glasögon därtill. Nu var dom svarta, med plast bågar, förr var dom i papp med ett grönt och ett rött öga. :) Jag har alltså varit med om att trender återvänder... Nu är det 80 tals kläder och Neon, precis som jag hade för... hmm.. 25 år sedan. Samma var det med de där glasögonen som jag just beskrev. Det var nog närmare 30 år sedan, men


jag minns första gången jag ägde ett par 3D brillor.. Dom kom i en påse som tillbehör med lite annat smått å gott, till ett tvprogram. Antingen var det Sommarmorgon eller så var det jullovsmorgon som jag tittade på i tidigt 80 tal.


Programet hette Tv-piraterna :) någon som minns det kanske?


Så alltså, trender återvänder och förnyas. I dag var de just teknikens utveckling som återupprepades i bättre tappning och spänningen var lika stor. Såg rätt skoj ut, när alla i en mörk biosalong sitter med mörka solglasögon, ooar och duckar när saker och ting kommer flygande.


i Like it :)


En bra fredags kväll med andra ord.


<3 ninis

9 kommentarer:

  1. ninis så roligt att du kommer in och hälsar på mig. Det verkar gå brå bra med livet nu. Jaha amanda har blivit tretton. Här väntar lilltösa till maj. Men guuu va det växer överallt ..Hormonfolket :-)..Kram Bless

    SvaraRadera
  2. Ja Tv-piraterna kommer man ihåg ha! ha! Jag var så ledsen för jag kunde inte se med 3D glasögonen då jag har ett syn fel. Var så avundsjuka på alla som kunde se.
    Ja man minns sitt 80-tal hi hi!!
    Ha en jättefin kväll kramisar Pane

    SvaraRadera
  3. i Västerås. Ha en bra fortsättning på week-enden. Kramar

    SvaraRadera
  4. dessa 3D glasögon... Ägde också ett par med ett grönt o ett rött öga. Tv - piraterna minns jag också när du nämner det :)) Kram och ha en fin påsk!

    SvaraRadera
  5. minns dem jag med, ja trender återvänder, ha en fin vecka ninis, kram

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en fin måndag och nu har solen kikat fram :) kramisar

    SvaraRadera
  7. greetings från London. Kramkram

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en glad påsk Kramisar

    SvaraRadera
  9. under solen, sägs det. Allt går igen. Jag vill önska dig en Glad Påsk. Kram.

    SvaraRadera