söndag 26 december 2010

fortsättning...

God fortsättning. jag uppdaterar min lilla dagbok här igen:)


Jo, jag gick till dr. och fick en 10dgr. stark kur med Antibiotika av nått slag, som man får när man är allergisk mot pencillin. Det hade som jag spått blivit en bihåleinflamation. En riktigt segdragen sådan. Jag blev sjukskriven på papper fram tills dagen då lovet började. den 17e dec.


i vevan av sjukskrivningen så ringde tele med frågan: Hej, det var från Maxi, är du fortfarande intresserad av att jobba hos oss?


MEN JAAA! perfekt, så dagarna 3 innan julafton jobbade jag på så kallad upplärning, fast blev inkastad utan någon direkt sådan, och det fungerar bra. Såå skönt det ska bli med en Lön! CSN, det är inga pengar att tala om, räcker nätt å jämt till det nödvändigaste.


Men nu har jag ett jobb och jag kommer arbeta heltid från i morgon fram tills sista terminen i skolan börjar.


Efter det blir det mest helgjobb o någon kväll då och då.


På kommande lov hoppas jag kunna få jobba och lika så i sommar också. Det känns tryggt med ett jobb på sidan om även om dagarna blir långa så är det skönt med lön.


Har just fått fart på vattnet här, kom hem på juldagen å de hade fryst.. Jul var bra. mandis e nöjd då är jag glad.


Godfortsättning


 

3 kommentarer:

  1. Till jobbet vad kul att du kan tjäna lite extra pengar. Önskar dig ett gott nytt år och att du får en fint nyår. Kram Pane

    SvaraRadera
  2. O ett Gott Nytt År.. Kramkram ♥

    SvaraRadera
  3. & hoppas Du känner Dig mycket bättre nu. Kramisar ♥♥♥

    SvaraRadera