måndag 17 augusti 2009

uppdateringar å funderingar...


bland de sista baddagarna? ett stenkast hemifrån =) ensamma på stranden *skönt*



de 2 små huvuden som sticker upp framför elba färjan är mandis å hennes vän.. =) inte så dumt att kunna ta båten in till city om man så önskar :)



solskens dag.. kan man säga  =)



fint va? :)


-----


I dag, har min dotter börjat 6e klass i en Ny skola med sina gamla klasskamrater, hennes förra la ner. för liten helt enkelt.


Hon va hos pappa i helgen, så det var inga problem att komma upp i tid. Kl 8 väcktes jag av tele och kan inte somna om, inte när 12an är i skolan..


Om en vecka är det min tur.. då börjar jag. kommer kännas långt att pendla över 10 mil om dagen.. Men men, till nästa termin har jag sökt till en mer närliggande skola.


denna vecka ska jag ta hand om sista städningen av gamla lägenheten, bostadsrätten som är till salu.


Känns så där då, att åka och fixa den.. önskar den vore ur mitt liv redan, å det är den ju, på sätt och vis.


Pappersgöra, inför skolstart och kontakt med personal sekreteraren som är omöjlig att få tag på, han å dom andra cheferna, som aldrig håller vad dom lovar.. Att låta arb. givaren kontakta en när de har sett över något, betyder.. Vänta 4 ever..


Tråkigt men så är det.


Efter flytten har jag en hel låda med viktiga papper, som jag gömt nånstans, för att slippa titta i den.. Tycker det är såå drygt, å min sekreterare är just nu i Turkiet =)


Hur kommer det sej att vissa har sån koll på alla papper å tycker till å med att det är kul?


nu ringer telefonen de är dax för mej att gå..... :)


 


 

4 kommentarer:

  1. kan se den ibland om jag kikar på webbkameran som visar hamnen. Kan ju se min favorit ö i distansen från kameran också. Du får ha det bra med skolstarten nästa vecka. London kramisar

    SvaraRadera
  2. Lycka till att få borätten såld och hoppas att det går fort a :) Hoppas du trivs med ditt nya boende? Ja jag hata allt med pappersgöra men skaffa mig en dokument smalare med mappar och sorterar in allt där, lätt och smidigt så får man koll på alla papper med :)
    Ser mysigt ut med badbilderna...ja frågan är om man hinner bada nåt mer i sommar som börjar lida mot sitt slut.....Önskar dig en trevlig kväll. Kramisar i massor

    SvaraRadera
  3. min 12:va började idag. Tror det gick bra. Hon har inte kommit hem ännu..Gu va nyfiken jag är på ditt boende.Jag älskar ju skogen hehe..Du jag tror att det där med viktiga papper har lite med pedanteri att gör hahaha..Jag försöker ibland och hittar olika lösningar med papper. Men så ett tu tre är det rörigt igen. Bless på er.

    SvaraRadera
  4. tycker det är kul, med bokföring? Hör av dig!

    SvaraRadera