tisdag 25 augusti 2009

skolan har startat!

14 dagars kickoff kan kännas som väldigt lång tid tycker jag.. MEN.. ninis försöker tänka i positiv anda och låter den tanken komma, och gå... =)


Jag är Så trött.. Sist jag pluggade heltid sist var innan jag fick min dotter Amanda, dvs. 1996-1997


Efter det har jag max jobbat 75%.


Men nu jäklar är de fullrulle på 100% bara så där rakt av. Det SKA gå, har jag bestämt.


Jag är trött som bara den, så mkt. nya intryck, nya människor, nya händelser..


4,2 mil enkel resa till mitt lugna bo från skolan, tar ett tag i rusningstrafiken. Antar att jag vänjer mej snart. Ännu bara på inkörsporten.


nu skulle jag behöva,


vika en tvätt, hänga en tvätt, klippa gräset, leta på internet pinnen som jag slarvat bort och skicka tillbaka den, laga kvällsmat, hämta mandis hos en kompis, duscha, men just nu vill jag bara vila.


Har också acceptera en köpare på min lägenhet, lite lagom reducerat pris, så slipper jag kvarstående städ och blir av med den ganska snart. SKÖNT! för det är inte kul att ha dubbla hyror.. snart är den bostaden ett minne att lägga till handlingarna :)


Det är skönt att bo här, lugnt och harmoniskt, de behöver jag efter en dag i skolan känner jag.


Ska ta mej en kopp java och sätta mej i gungstolen på altanen. Sedan, ska jag ta tag i det som vi alla måste sköta förutom arbetet. De dagliga sysslorna...



Det är där i den svarta, jag ska sätta mej med min kaffekopp(jag får flytta på baggis, det är hans favorit plats och min)  och titta på mitt träd,som står mitt på gården, det gillar Isa att klättra i som synes på bilden nedan...


ha en bra vecka!


ninis


 


 

4 kommentarer:

  1. Va härligt att du blir av med ditt gamla boende och kan blicka framåt...va mysigt att sitta och njuta av sitt kaffe :) Fina bilder och hoppas du hunnit komma i ordning och lycka till med skolan :)
    Natti natti vännen och många kramisar

    SvaraRadera
  2. att Du har sålt Din lägenhet. Kör försiktigt när du pendlar.. är det Salavägen Du pendlar på??? Lycka till med pluggandet.. Kraaamar

    SvaraRadera
  3. ser du ut att ha det där du bor... Men de är nog en del småkryp där va?*L*. Kraaaam på dej..

    SvaraRadera
  4. om en vecka idag, så om Du ser en engelsk registrerad bil med en svensk & en skottsk flagga på bakrutan är chansen stor att det är jag som är ute och gör stan osäker. Står bilen utanför Biltema är det Skotten som är där & handlar, men ellers håller han nog mer till på gubbdagiset Clas Ohlson. Ha en bra vecka. Kramar

    SvaraRadera