lördag 2 oktober 2010

oktober

jag skrev ett september inlägg också men de inlägget har  inte blivit godkänt av okänd anledning...


Men detta inlägg är nå helt annat..


frågan är Hur dum får man vara?


en psykoterapeut skulle säga, sluta med själv anklagelser.. tror jag allafall :)


men jag undrar.. jag har skickat inbjudan till fler av mina "nära" till öppet hus nästa lördag, med OSA den 1 a oktober.. 3 av 20 har svarat.. Hur ska jag då kunna veta hur många som kommer? Fika? jag tänkte göra smörgåstårta, för?? 10-20 eller 30 pers? känns ju inte kul, att ha öppet hus för totalt okänt antal ... rådge mig gärna, hur myket tårtor jag ska göra utan vetskap? antagligen ingen. Dumma snart 40 år som skickade ut inbjudan överhuvudtaget :(


ja ni tänker nog stackarn, va hon tycker synd om sig själv.. å ja, det är precis vad jag gör ... och min förståelse för varför jag varit utomlands de senaste 2 födelsedagarna gör sig väldigt klara i mina ögon. Om jag bara haft råd hade jag varit i Thailand snart, helt utan dessa bekymmer.. att fylla 40 är ju skitdrygt rent utsagt i det här läget. Fattig student, gammal kärring, ensamstående morsa å fan vet vad mer man är. gonatt

11 kommentarer:

  1. få septembers inlägg godkänt. vet inte mer än att jag uppdaterade enbart

    SvaraRadera
  2. Jaså, Du fyller 40?
    - Hurra, hurra, hurra! :)
    Jag kommer om Du också sänder en inbjudan till mig! :)
    Tårta vill jag ju inte vara utan!
    Det var ju Dina "nära" som Du bjöd...
    - Kanske före detta nära, nuvarande nära, och blivande nära? :)
    Själv lägger jag mina kuvert på lådan i morgon.
    Om alla kommer så blir vi väl 25 stycken.
    Men att risken finns att de inte svarar - nej, det har jag inte tänkt på...
    Ha det så bra!
    /Anders.

    SvaraRadera
  3. Själv bor jag i Sthlm...
    - Men Du kanske är sugen på min tårta?
    De jag bjuder och jag ska träffas en lördag i oktober på PRIMA MAT & BAR i V:ås. Mina gamla föräldrar bor där.
    Natti, natti!

    SvaraRadera
  4. med- hör av dig om du inte kan komma - annars ses vi!- Då man bli arg om de inte svarat och inte kommer ..Trist att känna som du - tror att det kommer fler än du tänkt som kanske hittar lappen i högen man rensar på helegen - jag har en sån hög .. Kram så länge i din väntan :=)

    SvaraRadera
  5. Men, folk har inte tid.....kram på dig! Geddan

    SvaraRadera
  6. Vet inte folk vad OSA betyder? Dom kanske tror det är (matos) du menar? ha ha ha.... Skojjarbara.... Kram!

    SvaraRadera
  7. hoppas Du får en fin födelsedag... Många kramar från London

    SvaraRadera
  8. hur blev det nu då?..Jag fyllde 10 år åldre förra året och eftersom jag bor 25 mil ifrån alla så behövde jag inte göra så stor tårta :-)..Kram till dig och tösa

    SvaraRadera
  9. Ja måste säga att det är dåligt att inte o.s.a när man skickar ut inbjudningar. Hoppas det löste sig för dig och att du fick en fin födelsedag. Många kramar Pane

    SvaraRadera
  10. från London. Var på snabb besök i V-ås i slutet av Oktober.. Hade både höst & vinterväder. Ha en bra fortsättning på hösten. Kramkram ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. att inte höra av sig... GRATTIS GRATTIS Kramar ♥

    SvaraRadera